Marco Bakker | ZZP’er

Casemanagers; ze zijn schaars en daarom vallen bedrijven massaal aan op de professionals die ‘vrij’ rondlopen. Eén van die verzuimprofessionals was Marco Bakker. Met de nadruk op ‘was’, want sinds augustus is hij, via Moedigh, gestart bij de NS. Een uitdagende klus, die al snel vervolg kreeg. Iets dat Marco wel kon waarderen, evenals het feit dat hij door zijn eigen zoon per trein naar Utrecht werd gereden. “Het is een heel leuk toeval dat we bijna tegelijk starten bij NS. Hij als jongste machinist ooit en ik als interim casemanager.”

"Moedigh doet meer dan ‘wat hoort’."

Dat is zeker toevallig. Hoe ben jij bij NS beland?

“Via Moedigh dus. We gaan al lang terug samen. Ik ben inmiddels ruim 10 jaar zzp’er en zocht in de begintijd contact met verschillende detacheringsbureaus. Employment Solution was daar één van. Ik raakte destijds met Coen Jager in gesprek, we spraken over de branche, de uitdagingen en mijn ambities. Meer dan een kennismaking was het niet. Al voelde het wel direct heel goed. We hielden contact.

In de afgelopen 3 jaar heb ik voor een grote Zaanse Basisscholencombinatie gewerkt. Mijn opdracht zou aan het einde van het schooljaar aflopen. Na dat bericht heb ik vrij snel contact opgenomen met mijn zelfbenoemde providerboog. Naast Moedigh heb ik contact gehouden met meer bureaus. Als casemanager heb je nu natuurlijk de klussen voor het uitzoeken. Het is nog steeds heel hard werken, maar wel binnen een opdracht die mij het meeste aanspreekt.

Ik belandde in de appgroep van Moedigh en in de zomervakantie kwam daar een bericht van Karin: of ik interesse had in een opdracht bij de NS. Het zou gaan om een opdracht voor 4 maanden. Daar had ik zeker oren naar. Zij hebben mijn profiel opgesteld en stelden mij voor. Na twee gesprekken was het rond. De dag dat ik op vakantie zou gaan, tekende ik het contract. Een week later zou ik beginnen.”

Hoe bevalt het?

“Het is een uitdaging, maar ik geniet er enorm van. Hard werken ook, want het is een opdracht voor 36 uur per week. Naast deze opdracht heb ik nog een aantal kleine ‘eigen’ klanten. Dus vervelen zit er voorlopig niet in. De NS bleek namelijk zo tevreden dat ze hebben gevraagd of ik langer wil blijven. Om in hun termen te spreken, zit ik tot de zomervakantie op dit traject. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Ik leer er ook veel van. Ze hebben ruim 10.000 medewerkers, dus er kan veel gewonnen worden in het voorkomen van verzuim. Dat ik daar een bijdrage aan kan leveren, vind ik echt super.”

En Moedigh? Wat is hun rol?

“Zij hebben mij in eerste instantie natuurlijk voorgesteld. Daar is het niet opgehouden. Na akkoord hebben zij alle formaliteiten voor hun rekening genomen. Dat is heel fijn. Maar ze blijven mij verbazen. Positief dan he?! Een bos bloemen op mijn eerste werkdag, een kleinigheidje met kerst en Karin die spontaan even aankomt op kantoor. Ze doen niet alleen ‘wat hoort’, ze gaan veel verder dan dat: er is een oprechte verbinding. Dat voel je aan alles. Ik geef ze ook graag door: van de week nog aan een interim collega. Die heeft de eerste kennismaking al gepland. En ik weet zelf waar dat toe kan leiden…”

 

Top